söndag 1 november 2009

"Krama mig"- en ROSA LO

Stress, stress, stress....Har i den sista skälvande sekunden lämnat in ett bidrag till Pappersbiten´s rosa bidrag:-) En utmaning där Pappersbiten skänker 10 kr /per inlämnat bidrag och det kan man ju bara inte missa!! En mycket hedesvärd gest av dem tycker jag.


Lo´n fick namnet Krama mig

- efter Stina Noréns fantastiska dikt "Kära mamma och pappa".


Som ni vet var ju E sjuk i massor utav månader i två olika omgångar och läkarna befarade att han hade både leukumi och massor utav andra hemskheter. Därför fick han genomlida alla dessa undersökningar (blodprover i massor, ryggmärgsprover, skelletscinografi m.m.) som jag tidigare bloggat om. Men till slut tillfrisknade han änligen av egen kraft i Maj-09 och har efter det varit helt symtomfri och frisk "peppar,peppar".
Man verkligen ett helt annat perspektiv på livet efter att ens kära har det svårt eller är sjuka.
Så min Lo är rätt och slätt en påminnelse att man ska ta tillvara livets positiva saker för det kan ju som bekant förändras blixtsnabbt.
Senast ikväll var vi till några vänner på middag där pappan kämpat mot cancer i flera år och nu besegrat den och är friskförklarad. De väntar även sitt andra barn bara det i sig är en stor glädje och den får de nu dela tillsammans, vilket ju känns underbart.
Tänker ofta på vår vän som slutade sitt liv i sommar blott 36 år gammal. Där även cancern var boven i dramat...Usch säger jag bara...:-(
Kan man på något sätt bidra för att hitta ett botemedel genom foskning tycker jag gott man kan göra det. Har skänkt en slant till cancerfonden/barncancerfonden då och då..inte massor men lite iallafall.



Ett hav av rosa blommor och blad från Prima mfl.

Krama mig-riktigt fint och lagomt typsnitt i rosa tycker jag -webster

Materialinfo: Basill, Webster baksida. Rosa band, pearlmaker, distresser walnut stain, vintage photo, chalk creamybrown. Stämpel från stempelglede. Foto på canvas
Smyckes dekoration som är så vanligt när det gäller mina Lo´s. "Made with love". Nu mer en regel än ett undantag vid det här laget ;-).

Dikten i sin helhet. Underbar eller hur :-)
Kära Mamma och Pappa!

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg.
Låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar så är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting.
Lär mig se det vackra i världen runtomkring.
Tala om för mig att jag duger just som som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor,
och kom ihåg att man kan leka även sen man blivit stor!

av Stina Norén

Lovar att lägga ut mer Lo´s och kort jag inte förmått mig visa upp tidigare..(lathet från min sida vad gäller att fota av dem ;-)

Har dessutom altrat en present tidigare idag. Bildbevis kommer framöver, Kika in får ni se.;-)

Hoppas alla mår bra och har hälsan.

Kram M

4 kommentarer:

  1. Åhhh! Den blev ju hur fin som helst. KRAMEN

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbar!
    Håller med om att det är viktigt att ta tillvara på livet.
    Jag älskar den där dikten. Så vacker!
    Kramizar! C

    SvaraRadera
  3. Helt underbar!!! Håller med dig, man måste ta var på livet här och nu! Har också cancern alldeles inpå knutarna så jag förstår dig sååå väl. Ha det gott!! Kramen

    SvaraRadera
  4. men kolla här kommer en kaskad av rosa...jag är helt förvånad...och superfint...jättefint blev det!!!! Du är på gång min vän...jag ser ju hur det rycker i pysseltarmen!! Här är det under kontroll ...im on my way med både det ena och det andra. V åkte till umeå i dag så kanske kanske me lite tur kan en umeåtripp passas in till hoihelgen. Det blir väl snart , förhoppningsvis en resa iväg igen så nu när han inte e helt kry än så få han slippa dagis ett par dagar till..hörs sen!! Kramar

    SvaraRadera