torsdag 29 oktober 2009

"Älskad & Saknad"

Mitt bidrag till Scraphusets månadstävling inspirerad av Helenas fina skiss !! Har fått sitta och scrappa några kvällar denna vecka * Superkul verkligen*.

Nu var det dax att göra den Lo jag gått och dragit mig för.... En nytagen canvasbild av min underbara mormor som nyss lämnat oss. Detta är en av de få gånger jag scrappat i rosa ...ingen annan färg gjorde henne rättvisa. Hon var verkligen rosa personifierad, hennes verkliga älsklingsfärg :-)I dessa "rosa bandet" tider passar det ju också bra.
Det var långt tuffare att göra denna LO än jag först räknat med, då många av mina känslor kom upp till ytan igen. Jag är dock nöjd med resultatet och den förmedlar ett ljust minne av mormor. Den har nu fått sin plats i albumet. Hon kommer nog alltid att vara just älskad och saknad.

Material info:

Mönstrat papper Webster page, Mörkbrun Bassill, Primablommor och blad+ minirosor, Edgescraper och rivna kanter distressade med vintge photo och torra chalks. Stämplar från stempelglede. 3D lackade fjärilar. Fotografi på Canvas. Alfabet QK Snow angel. Spets privat.

Kram M

6 kommentarer:

  1. Underbar! Vacker! Rofylld!
    En jättefin LO. *kram*

    SvaraRadera
  2. Så VACKER LO.
    Din undran hos Nettans komentar, på mitt bidrag.....Yes det är Stempelgledje!

    SvaraRadera
  3. Heeeeelt fantastisk LO!! Wow! Så fint foto :D den måste du ju vinna med!

    Kraaam!!

    SvaraRadera
  4. Underbart vacker layout!!! Det är verkligen terapi att scrappa även om det som är jobbigt... Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Har haft förmånen att se denna Lo i verkligheten och den är ändå finare då....hur nu detta kan vara möjligt, men så är det!
    Kramen
    A

    SvaraRadera