fredag 20 november 2009

*VINST* Bidrag till HOUSE OF INSPIRATION´s CC

Hello friends:-)
Helgen som var fick jag lyxa och vara med i HOI`S CC. Linalotta kom hit och vi hann faktiskt med en hela massa mer än bara scrap. Kärlek, värme, krativitet, shopping, surr och en hel del onyttig förtäring ;-).


Jag lämnade in 6 st bidrag innan helgen var till ända.(stolt) Dock med HELA 2 sekunders marginal på den sista utmaningen. Fattar INTE att jag alltid är ute i sista minuten...
Men kul hade jag och......JA...om ni undrar.......jag fick städa sedan......;-)

Ett snabbkort efter en FIN kortskiss

******************************************************

Skapa ett valfritt kort med en SPECIELL VIKNING, tex tri fold, criss cross, double pocket card, stair step fold etc. Allt är OK utom den traditionella vikningen, 15 x 15 cm








Har gjort ett Kort med hjälp av BIA`N. Ett glatt och ljust kort till en väldigt liten, liten Vilgot.
Fick då även använda mig av min nygamla bortglömda stämpel som jag premiärprovade tidigare här på CC. Nu är den pricken över i. Bandsnuttar i olika färger på fjäderkanterna och Cherry blossom på pappersrundeln som stänger och låser kortet. Dikt och blommor på insidan. Pearlmaker guld och vit pearl.

Hoppas nu Vilgot´s föräldrar blir glada över kortet.

*************************************************



Altra ett valfritt alster som är vintage inspirerat.
Slitet, ruggade kanter, blommigt , spets, romantik, distress, dekorationer, foton, chalk? Ja, det är upp till dig...


"En fin gå-bort-present" tycker jag det blev. 3 doftljus i olika färg och doft med tillhörande tändsticksask. Dagisfröknarna ska få ett sånt här kit i julklapp :-)


*********************************************************


Skapa en valfri julklappsetikett



Jag gjorde en gammeldags julklapps tag som går att öppna. I vår familj brukar vi ha rim på paketen såå nu finns det gott om plats att skriva rimmet på insidan.

Jag bara älskar spetsen från Prima, rosorna, holly leaves. Rött stickles ett måste när det är JUL och allt. Stämpeln är från Bobunny:-)

*******************************************************
*Känn dig som hemma utmaning*

HURRRA JAG VANN
FÖRSTA PRIS MED DEN HÄR!!!!!!

Skapa ett valfritt alster utifrån färger som du har i ett av dina rum hemma


Jag tog inspirationen från vårt badrum som går i dessa färger. Handduksrullarna därinne..(samt toalettpappersrullarna..fniss.)
Har använt mig av spillbitar till rullarna, floss, pearlmaker .
Blev väldigt nöjd med kortet i all sin enkelhet.

Kul att helt medvetet låta sig inspireras av något rum, får göra om det oftare.



********************************************************

Här kommer en utmaning jag vet att du kommer gilla
Utmaningen blir att använda en stämpel som aldrig tidigare sett en färgdyna!
Jag vet att du har någon! Själv har jag alldeles för många!
Leta fram de där stämplarna som ligger gömda någonstans..








Hittade en textstämpel som jag ALDRIG använt dock lånat ut till någon vän som tyckte mycket om den. Provade den i detta kort och gjorde även en ficka på insidan för att stoppa in lite saker. Tex foton personligt brev m.m.


Kul idé att göra en utmaning och då ÄNTLIGEN få användning av dem som ligger i lådan och skräpar. "Den här blev genast min favorit " (Använde den sedan även på Biakortet)
*******************************************************

Många helgkramar sändes till alla och en var:-)

Kram M

6 kommentarer:

  1. G*R*A*T*T*I*S till vinsten! Mååååånga fiiiiina bidrag har du gjort. Kram.

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till vinsten! Jag ääääälskar det där tackkortet med pappersrullarna! Helt ljuvligt!

    SvaraRadera
  3. Vilgots föräldrar blev väldigt glada över det fina kortet han fick! Det är som jag sa det finaste kort han har fått. Ska stå på hyllan och synas! Tusen tack för det och den fina presenten. /Karin

    SvaraRadera
  4. Oj jäklar vad mycket du har gjort!! Helt underbara alster!! Och stort Grattis till vinsten =D Det kortet var urläckert med alla rullarna!! Förresten har ni varit ner på IKEA?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Läckert med rullarna på kortet. =) Härliga färger.

    Gott nytt år!
    Kram
    /Evelina

    SvaraRadera
  6. Oj oj oj vad snygga kort du gjort!

    SvaraRadera