fredag 27 november 2009

Försöker göra något vettigt...

Igår bakades det lussebullar med barnen. Vet inte om det var det absolut smartaste draget med trasig fot och allt. Julmusigen dånade ur stereon i köket. Mjöl degklupar överallt. Ömsom vill barne pärla, rita, måla för att sedan villa baka igen. Oliver rusade i väg till sit rum för att återkomma med papper för att MÅLA MED DET UPPVISPADE ÄGGET.
Plattan sattes på av lillkillen av misstag och gräddade lite plastbunke m.m...

Ja kaoset var totalt dock lite mysigt också ;-). När deras " snögobbelussekatter" var färdiga blev det kvällsfika och sedan stupade de små i säng. Jag ocjh mannen fick DISKA och röja upp bombnedslaget som de lämnade efter sig.

Idag var det putsning av fönster utomhus som gällde. Jag, en balja, en trasa, en handuk och fönsterskrapa.. kryckor och en stol att ha benet på. Förstår att grannarna glodde.

Idag har kidsen fått nya vinteroveraller vilket känns toppenskönt.!!

Helgen ägnas åt att få upp hyllor och skåp som jag och en annan pyssling inhandlat i tisdags, (tack miapia74) för sällskapet och skjutsen dit och hem. Inte helt inteligent gjort av mig såå jag gnäller inte...men ONT kan jag nog beskriva onsdagens mående med ett sammanfattande ord.
Tror julgardiner m.m ska få se dagens ljus om jag hittar årt de små rackarna någonstans?!!


Hoppas alla får en underbar helg

Kramen M

2 kommentarer:

  1. Hej hej tjejjen!!
    Du borde kika in till scrapptorget! Tror att du kommer att bli ganska glad då!! hihi

    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Grattis igen mi Friend...(ifall du fortfarande är min vän då jag hellre ägnar mig åt älgkött än pysselvänner...;0)

    Du har ju vunnit stort paket på scrapptorget.Congratz!!!!!!!!

    Kramen från Godismamman

    SvaraRadera