fredag 25 september 2009

Underbar pysselhelg

Sitter och verkligen känner hur trevligt vi hade det på på pysslet i helgen som var. Pearlized och Wih hade verkligen ordnat det superbra som vanligt. Ända missödet med träffen var att min röst valde att lägga ner fredagkvällen innan träffen, vilket i sin tur gav ett MYCKET tystare pysselrum för mina kära medpysslare.

Jag presterade tre Lo´s samt 4 kort i helgen + 3 armband. Kanske inte det mest produktiva för att vara jag men ändå var ju tanken att fika träffa folk och allmänt ha det trevligt sååå det lyckades jag verkligen med.

Foten har gipsats lite galet och kommer idag att göras om, vilket jag hoppas leder till att det blir lättare att gå med den. har lite sett ut som om jag...skitit ner mig när jag haltar omkring......Såå nu hoppas jag verkligen på stor förbättring.

Barnen hade trolldag igår, vilket min kära man lyckats helt GLÖMMA bort att berätta för mig. Med E´s ledsenhet i åtanke sedan förra piratdagen dåå han kom outklädd till dagis. Fick lillasyster samt min J jaga rätt på repstumpar och "trolltyg" på stadens gator i vild panik under onsdagskvällen. Vid läggningen av barnen lyckades jag somna med dem och INGA kläder gjordes då...hmmm..inte helt bra.

Klev sedan upp kl 07:00 igår morse och satte igång med tillverkningen av två trolldräkter a´la mkt snabb design. Målade sedan barnen med brun kajal..."prickar i ansiktet" och vid hämtningen på eftermiddagen såå var det två mkt trötta men nöjda troll med barr i svansen och prickar kvar i ansiktet som STANK grillplats som kom hem.
Måste dock ge ett råd till andra föräldrar...MÅLA inte med kajalpennan...prickarna sitter fortfarande kvar trots skrubbning med sminkrengöring och olja m.m.

Sköt om er pysselvänner

Kram M

1 kommentar:

  1. Grabbarna verkar verkligen haft en toppendag i trollskogen.
    Kram C

    SvaraRadera