måndag 28 september 2009

Förberedelser inför tomtens ankomst.....

Sitter inomhus och ser hur regnet vräker ner...inser när regnet blandas med hagel att NU är hösten riktigt här....och vinter är på ingång
Ett stort paket med beställda saker kom med posten igår och innehållet var tomtedräkter m.m till barnen. Såå nu ska jag verkligen försöka vara ute i tid vad gäller julkort m.m.....hmm.. det låter bra iallfall.

En kär vän "linalotta" till mig tipsade också om att man kunde göra fina fotoböcker på fujicolor vilket jag naturligtvis absolut vill vara med på. Ett verkligt toppentips inför årets stundande julklappar.
Jag hade tänkt mig att sortera ut de bästa bilderna under det här året och sedan göra böcker av dem. Med tanke på hur mkt det fotas här hemma får man se om det räcker med en fotobok eller om det behövs fler....Ska också försöka ta tag i och samla vissa utvalda bilder till fotoböcker om speciella tillfällen. Typ Olivers dop, semester 2009 och liknande. Vet med mig att min tanke varit att göra små egna album med hjälp av BIA`n men det blir helt enkelt inte av i den utsträkning jag jag själv hade hoppats..."host, host". Så det är skönt att hittat en sida som gör HELA jobbet åt en :-) !!! Sååå skönt.
Såå juklapparna i år blir väl som vanligt kort på barnen, fotoböcker, almenackor osv. Lite förutsägbart men ack såå tacksamt för både givare och motagare. Såå gör som jag, skynda, skynda er och gör beställningar i tid nu.

Efter ytterligare en omgipsning av benet är det nu 3 veckor kvar med kryckor. Förhoppningsvis blir värken mkt bättre när gipset är borta och sjukgymnastiken tar plats.

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar