torsdag 10 september 2009

ÄLSKAD OCH SAKNAD















Jag berättade för våra barn igår morse. O är ju på tok för liten för att fatta med E därimot...hade både tankar och funderingar.
-Mamma du behöver inte vara såå ledsen att gammelmormor flyttat till himlen...gammelmorfar är ju där med henne.....
och mamma JAG är ju HÄR med dig.

Ja, vad säger man ??!! *ÄLSKADE UNGE*
Sedan var E snabb på att säga till mig...

-Du MÅSTE klä på dig och stiga upp och äta frukost. Min pappa säger att de MÅSTE man när det är morgon. Såå säger faktisk min pappa Johan!! Mamma det är ju utflykt på dagis såå jag har inte tid att sitta här och prata hela dan.
Vi ses senare mamma.

Ja livet går ju vidare...skönt att var omgiven av barn som verkligen säger precis vad som faller dom in.

Jag pratade med mormor varje dag och vi hälsade på ofta. Hon tog även färdtjänst hit och vi gjorde många utflykter tillsammans. Morfars grav, leos lekland, norrbyskär, älgfarmen i Bjurholm, Notvarpbron mfl.
Den senaste vi gjorde tillsammans var till Umeå energicentrum och då var även min syster och hennes sambo med. Det var en HEL DAG med skratt, mat ,fika , glass ute på en filt i fina omgivningar. Mormor njöt av varje sekund och hon insjuknade av två strokes blott 3 dagar senare. Det känns skönt att ha dessa bilder att minnas henne med. (Se ovan)

Kram M

1 kommentar:

  1. Så fina bilder av din kära mormor! Du får glädjas åt alla bra stunder ni haft tillsammans och minnas dom. Mina tankar finns med dig...

    Kram

    SvaraRadera