tisdag 19 maj 2009

Jobbansökningar....JAG SLITER MITT HÅR....

" BÄSTA VÄNNER- E och en av våra missar"

Hello min kära vänner...jag har inte dött utan haft fullt upp med att vara med barnen. Leta papper och sammanställa Cv, personliga brev, Besöka AF och försäkringskassa, boka tid med jobbcoach m.m.

Det är VERKLIGEN en hel vetenskap det här med att söka jobb. För att inte tala om hur mycket tid det tar??!! Efter och under föräldraledigeheten har ju ALLT handlat om barnen, sjukdomar osv med lite undantag för pyssel då... . ...

Såå det verkligen tid för amningshjärnan min att börja fungera igen med att förmulera det rätta orden och meningarna så man låter som man är något att ha.....
" Detta hoppas jag åstadkomma med hjälp av glatt humör och ett professionellt arbetsbemötande på ett personligt plan" ........det ni :-)
Att bara ha´de rätt referenserna när det perfekta jobbet dyker upp är inte heller helt lätt.
Jag hade turligt nog flax med att en kontaktperson på ett jobb jag sökte faktiskt var en tidigare arbetskamrat som var mer än villig på att vara min referens (puss på henne). Dessutom var min fd handledare från min praktik också villig att ställa upp.
( pussar på denna underbara människa också ).
Kul att man lämnat ett intryck hos människor som gör att det minns och har något gott att säga om en FLERA år senare.
Sååå "Håll nu era tummar och tår" för att jag uppfattas såå pass intressant att jag får möjlighet att komma på intervju och "sälja mig själv" och slipper sitta och skriva fler ansökningar.

I helgen som kommer är det EN stor pysselträff för er som har missat det. Nästan 100 st pysslingar sammanstrålar för att under två hela dagar och en natt ha SUPERKUL.


Lääängtar verkligen till dess. Blir det inget pyssel gjort såå får jag åtminstone träffas och kramas med mina vänner.
PASSA PÅ NU, Alla som vill kan komma och handla hos de 9 butiker som kommer dit. Inträdet för att se och botanisera i deras sortiment kostar ingeting tack vare att arrangörerna ordnat såå att träffen går under Kulturnatta. " Jättetack till dem"
Kramar M




1 kommentar:

  1. Inte lätt det där med CV och personligt brev. Meningen du skriver i inlägget är klockren! Den kommer nog att fixa det där jobbet. Håller tummarna att det går vägen. *Kram*

    Åh vad kul det ska bli i helgen. Längtar massor. Ses på lördag!!
    Kramizar C

    SvaraRadera