tisdag 10 februari 2009

7 sanningar om MIG själv

7 sanningar om mig själv... en utmaning från Gunilla75

Detta är reglerna för utmaningen:

1.Länka till den som utmanade dig.
2.Berätta sju personliga sanningar om dig själv
3.Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4.Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar,så de uppmärksammar att de blivit utmanade...


Här kommer mina sju sanningar:
1. Innan jag fick barn visste jag inte vad gränslös kärlek var...att man kan älska någon såå mycket innan man ens hunnit lära känna den...otroligt vilken häftig och stark känsla det är. Underbart att dessutom få möjligheten att dela den här upplevelsen med någon.
*Älskar hela min familj*

2, Har många/ flera planer, ideér och knasigheter för mig än vad jag egentligen hinner med...
jag startar måånga projekt men avslutar dem inte alltid...

3, ÄLSKAR mina vänner, vet inte hur jag skulle klara mig utan dem. Borde bli bättre att säga det oftare. *Tack för att ni finns, ni vet själva vilka ni är*

4, Är en sann tidsoptimist.."ibland" kommer jag för sent.. ;-)..
är inte alltför bra på att packa lätt..utan släpar gärna med mig ALLt. Det kan gälla pyssel till träffar, barnsaker i skötväskan, kläder vid semesterresor m.m. Borde försöka bättra mig.

5, Har förmågan att se ljuspunkter i livet även när det är tufft och blåser kallt utanför.

6, Har en underbar man som stått ut med mig i hela 15 år. Han berömmer stöttar och ser till att jag får EGEN tid, något som jag tror det är alltför lätt att glömma bort, prioritera bort när man får barn. Han förstår att en hobby är VIKTIG och energigivande..även om den inte gör mig direkt smalare..

7, Ska försöka jobba på att få upp självförtroendet vad gäller min karriär inom arbetslivet. Har ju varit hemma många år med barnen och tycker då att mycket från utbildning och tidigare arbetslivserfarenheter fallit i glömska..
Såå nu ska jag försöka kämpa/puscha för att jag är BRA , kan ,& duger..
*skärpning i den frågan*....vilket verkligen kommer att behövas för att få jobb i en Universitets stad under lågkonjektur!!!!*

Listan skulle kunna göras bra mycket längre....


Jag väljer att utmana.....
1, Linalotta min bästa vän sedan många år tillbaka. vi har väl känt varandra sedan vi var 8 år
2, Kritos, Även här en MYCKET kär vän som jag samtalar med minst en gång om dagen.
3, Miapia, en pysslingsvän som bjuder på sig själv och ger massor av tips och ideér. Kul varm och omtänksam. Har träffat henne flera år innan pysslet förde oss samman igen.
4, Hozzan, även hon en pysslingsvän, finns alltid där om inspirationen tryter, glad omtänksam och kulig. En person som man mår bra av helt enkelt.
5, lunasmamma, en annan mamma som fick barn samtidigt som vi fick vårat första, vi har följts under graviditet och stött och blött massor av tankar funderingar under åren. Rak, varm, driftig person som även är en hejare på tårtbakning.
6, Essmo. En pyssling vars skapande jag beundrar, tittar in till henne titt som tätt. Hon gör massor av fina saker HELA tiden. Är dessutom supertrevlig vid kontakt. Har man en fundering om pyssel är det bara att fråga.
7, Yrrepyrr Underbar människa. Mamma till 6 barn varav den yngsta är jämnårig nästan på dagen med vår yngsta. Hon är full av kärlek och klokskap. Har nyligen gett ut en diktsamling.


Kunde ha utmanat såå många fler...men det fick bli dessa 7 denna gången
Kram M

3 kommentarer:

  1. åh va braigt du hade skrivit då!! Jag ska ta tag i den frågan jag också men idag håller ja alla tummar för er och att alting gå bra för lille E. Huh en stor dag!! Tusenfald med omtanke!

    SvaraRadera
  2. Men åh vilka söta ord du skriver om mig! blir så glad,goa du!
    Jag har redan gjort denna, hoppas det är okej om jag står över?
    Stor kram till DIG! =)

    SvaraRadera
  3. Jaha, är du nöjd nu när tårarna sprutar, tack för de fina Orden!!!

    Tyvärr har jag inte så många bloggarvänner..eller vänner överhuvudtaget men de få jag har tänker jag på ofta och Du är en av dem. Länkar ändå till din blogg.
    Varma kramar från en djupt rörd Yrre

    SvaraRadera