onsdag 11 februari 2009

FÖR MYCKET sjukhusbesök för tillfället....usch..

Igår var E och gjorde lungröntgen....en kompis till oss följde med och passade lillebror under tiden i lekrummet (verkligen toppenbra). E var inte såå samarbetsvillig vad gäller att stå still under alla fotningarna..men efter att ha mutats med flera studsbollar, klistermärken gick det tillslut bra.'

Idag är nu dags att besöka sjukhuset igen. E ska genomgå en skelletscintigrafi..hmmm.. han ska fasta 6 timmar innan och inte dricka något timmarna innan. Sätta droppnål, emblas och träffa flera läkare innan undersökningen. Därefter få ett radioaktivt spårämnen inasatt 3 timmar innan gammakameran gör sitt. Eftersom han endast är 3 år gammal MÅSTE han sövas också, det är inte utan att man känner viss oro i mammahjärtat.


Det kommer att bli en LÅÅÅNG DAG idag. :-(
Ja nu är det bara att hålla tummarna angående E´s provresultat...12 rör blod, Skelettundersökning, lungröntgen m.m. Hoppas verkligen det visar något??!!

Småkillarna var hos min lillasyser igårkväll och bubblade lite i deras badkar :-) Såå det var nöljda, rena och glada när de slocknade i sina sängar.

Mina planer framöver: Ska om orken finns försöka fullfölja mina påbörjade Lo´s samt packa pysselväskan, göra några jobbansökningar... Är lite peppad (läs mycket efter samtal med min vän Hossan) att fara till Hem och hobby på torsdag för pyssel, ev till Nettan om det är något där då???*Kul*


Kramar från mig

4 kommentarer:

  1. En lång och jobbig dag för er. Hoppas allt går bra idag vännen och att läkarna verkligen hittar orsaken till febern. Håller tummar och tår att E ska få bli frisk snart. *Kram*

    SvaraRadera
  2. Hoppas det kommer fram en förklaring, och för att citera min yngsta som "lätt som en plätt" går att åtgärda. Kram

    SvaraRadera
  3. Tänker på er och hoppas att allt går bra idag. Bamsekramen/Kritos

    SvaraRadera
  4. Hade lite fundering själv att åka till Vännäs i morgon. Per har varit sjuk och då tänkte jag att han kunde hämta på dagis. Men så sprack det hela när han berättade att han ska jobba imorgon. Hämskt önska att han sjulle vara sjuk en dag till. :-D

    SvaraRadera