lördag 24 januari 2009

Miljötänk....SY en egen väska alt tygpåsar...??!!

Sitter och tänker efter att ha läst idag i VK att man i den indiska huvudstaden Dehli får böta
16 000 eller fem år i fängelse om man använder plastpåse. Detta för att spara på miljön. Idag används dagligen 10 miljoner påsar bara i Dehli. *ofattbart*

Jag är såå sugen på att sy lite egna väskor och tygpåsar av kraftigt tyg att ha när man åker och handlar m.m...men det har INTE blivit av. Men planerna finns där......hmmm...men inte tiden alla gånger. Vore väl toppen att ha roliga färgstarka väskor, ni vet sådana som man blir glada av bara när man ser dem :-).....

Snubblade över en utlottning av en superfin väska U-handbag där det också finns fler otroligt underbara väskor av alla slag. Verkligen en stor inspirationskälla :-) (me like)
Pysslingstankar och planer M

1 kommentar:

  1. å tänka sig så finns det nu också en liten väska i min blogg också! ;)

    åh ja det hade vart jätteskojjigt å få komma upp i feb. Hm måste filura lite på det tror jag bestämt. Låter mycket skojjigt iallafall!!

    Min lilla veckobok är äntligen klaaaar! Måste jag ner och städa upp i min pysselröra också. Suck...det är ju inte lika skoj direkt. Ska försöka knäppa nåt kort också när det är städat iallafall för några sekunder eller nåt.

    tack för tipset om färgglada butiken. Mee löööve!! Jag hade precis fått mail från dom också och såg det ungefär i samma sekund och tänkte "oj oj roligt roligt" värt ett försök kanske men undra om man duger...ja du vet...men det är nog väldgit jag iallafall! :) Kram kram kram

    SvaraRadera