onsdag 11 februari 2009

Nu är det över ....bara provsvaren kvar..??!!

Japp nu är det ÖVER..

Det gick toppenbra med sövningen, dock var det många fler människor inblandade i hans undersökning än vad jag först fattat. Hela 8 st stod i rummet när det var dax. Lite skrämmande var det allt att se liten E somna in och bli påbylsad med slangar, syrgas och maskinövervakning.

Nuclearmedicin ringde efter ca 50 min och då var E redan på uppvakningen.
När VI (J beslutade sig för att vara med HELA dagen-skönt) kom dit var E redan halft om halft vaken.. MYCKET groggy skulle jag nog kalla det ;-). Han fick sitta i mitt knä efter en stund och åt där en isglass som han försökte pressa in i örat i hopp om att munnen kanske satt där....
Efter ett par timmar när han kissat och han klarat sig utan syrgas för illamåendet SPRANG han runt och lekte. Då var det äntligen dax att få åka hem igen...
Vi passade på att köpa en ny leksak på Ica Maxi på vägen hem eftersom han varit MYCKET duktig idag....så E var mer än nöjd när vi kom hem vid 19:30 ikväll :-).

E´s utalande om dagen löd ikväll:
-Mamma jag älskar dig, jag älskar Lage (han skottar vår gård), jag ÄLSKAR Lage´s traktor..... och jag älskar Oliver´s bilar och sjukhuset som läker mig när jag är sjukis. Mamma det här har varit en rolig dag.... mycke glass och klubbor fastän det inte är lördag...

Lillebror hade sovit 3,45 tim hemma hos farfars, sedan ätit och lek massor. Såå även den delen hade varit toppenbra.

Förstår INTE varför man oroar sig när det oftast är helt obefogat... men det verkar ju vara en mammas lott i livet. Från det dom ligger i magen tills....jag ...HELA livet verkar ju vara en ständig källa till ORO ??!!!
Kramar från en mkt lättad M

5 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt gick bra/Kritos

    SvaraRadera
  2. Va´härligt att höra att allt gått bra. Då kanske vi ses ikväll...

    SvaraRadera
  3. Va skönt & läsa att att det gick bra..
    Stor kram! =)

    SvaraRadera
  4. Oj, mycket har hänt. Jag har jobbat så mycket i slutet...har inte hunnit med annat än hämta, lämna, mat och läggning. Ni ska inte till kyrkan imorrn? Kram Kram från Sara och Maja

    SvaraRadera
  5. Ja må han leva...ja må han leva...ja må han leva i tretusande år...ett stort grattis med mycket ork , friskhet och tokeri till gubben som fyller år idag. Många grattiskramar till han på stora dagen. En annan fick en äggskärare! Hm...thats lööve...sas det...jag vet inte hur men ok.... :)

    SvaraRadera