tisdag 20 januari 2009

Tror ni E ser för MYCKET på film.....??!!

E är tillbaka ett par timmar på dagis då han var HELT feberfri idag med en temperatur på 37,1. Dagispersonalen meddelar oss om han verkar ur form. "peppar,peppar"
När jag ringde till dagis idag fick jag veta att de skulle bli utflykt idag. Lämna igen böcker på biblioteket samt, söka upp en STOR snöhög (nästan som ett berg) och sedan ha frukstund på den. Efter att ha berättat för E om dagis planer för dagen, klär sig E helt utan trots och vill genast ge sig av. :-)
Han utropar: -Skynda dig mamma, jag ska ju på utflykt till ett berg och äta matsäck precis som Madicken...åker vi tåg dit??? tillägger han med en lite frågande men förhoppningsfull röst
Då fick mamman rycka in och förklara att en fruktstund på en snöhög är en spännande utflykt i sig, men att tyvärr ingen tågresa ingick ... men dock en resa i våran Volvo på väg dit ;-)!!
"Inte helt fy skam"

E följde med mig ut i garaget förra veckan och får se min cykel som vi vinterförvarar där
(av tantmodell , cykelsadel med fjädrar, ballongdäck m.m) E utbrister genast:
-Mamma där är ju "Tant Bergs cykel" :-)... har vi knyckt den ??!!

Måste nog tillägga att vi både sett "Lotta på bråkmarkargatan" ett antal gånger som film under Julen och även läst boken "Visst kan lotta cykla" många gånger dessamma gäller Madickenfilmerna. :-)

Visst är vissa kommentarer bara HELT underbara??!!

Kramar M

2 kommentarer:

  1. Hej igen! Vilken himla tur att jag kikade in här igen! Här fick jag ju dagens skratt!! hi hi hi, ungar är för roliga!! Kram Lena

    SvaraRadera
  2. E är ju bara sååå härlig!!

    SvaraRadera