tisdag 20 januari 2009

" Måste jag tillägga att han inte hade några barn själv"

En liten uppdatering om hälsan...

Mina lungor har blivit bättre av alla pencillintabletter, men är inte helt OK än. Förhöjd sänka m.m. "peppar, peppar"
Läkaren jag träffade idag på mitt återbesök (ny) ...hmm.. efter en lägesbeskrivning sa han direkt utan några krusiduller att hade jag arbetat skulle jag absolut behövt vara sjukskriven för att få möjlighet att kunna vila hemma....men nu när jag ändå är föräldraLEDIG såå behövdes ju inte det??!!
Jag måste bara be och få tala om att E är snart 3 och O är 1,5 år...dessutom är de sjuka båda två.....sååå ledig och vilsamt är väl inte riktigt de ord jag använder när jag beskriver mina dagar just nu.
Jag tycker nog att ta hand om barnen och hemmet är som vilket heltidsjobb som helst. Ibland t.o.m jobbigare vid särskilt trotsiga stunder och sjukdom. Men oftast är det HELT otroligt underbart :-) Jag älskar ju dessa två små otroligt mycket, fattade aldrig innan de föddes att man kunde känna såå här starkt!!!


Såå trist det känns när man inte blir tagen på allvar eller möts av förståelse när hälsan sviker en :-( *knas*

Kramar M

1 kommentar:

  1. Du skrev det själv...Det var en han! Dessutom är det ovanligt med ödmjukhet och empati för andra idag! Detta är dock inte krassligt hos dig! Kommer gärna när det gäller pyssel! Men min fråga är Orkar du det...? Nu kommer mamman med pekfingret fram...

    SvaraRadera