torsdag 5 november 2009

"Mitt första pysselbus"


Altrad pall



Mina barn gör ALLT som jag gör....ALLT...och då menar jag verkligen ALLT.
Satt och altrade tändstickaskar...

E & O kommer och kollar och frågar vad jag gör...Jag förklarar att altra är när man dekorerar någonting ... det kan vara precis vad som helst.

Jaha säger barnen uppenbarligen nöjda med svaret. De går in i O´s rum och leker..ganska tyst för att vara dem...En stund senare visar sig E i dörren.
-Mamma titta vad vi har pysslat ihop. :-).....
Barnen hade tagit ner samtliga walliesar från O´s vägg föra klistra fast dem på E´s pall. Det var själva mycket nöjda med resultatet. Vad kan man säga som förälder...
-Mamma, vi har pysslat precis som du gör:-)...

Det rinner uppenbarligen en pysselådra genom deras kropp också, det kan hända den genen kommer direkt från deras mor ;-)??!!!. Jag kan även tillägga att O´s väggarnu är rätt såå kala.

E säger efter en stund.....
-Mamma det här var mitt allra första pysselbus...

*Underbara älskade barn*
Kram M

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, ha.... Vilka busungar!! :-)
    Verkligen initiativrikt av dom att komma på att dom kunde altra pallen.
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. hehe kreativa barn är en gåva!!! Å jag håller med barna!! Den blev ascooooool =P

    Kramiz Maja

    SvaraRadera