onsdag 24 juni 2009

Oj såååååå VARMT det är ute...

NU har verkligen sommaren kommit. Känns som 40 grader i solen minst ;-). '

Har suttit och pysslat på lite på kvällarna. Ett 70-årskort har det blivit och likaså ett två års kort. Tidigare har jag rätt uteslutande använt mig av hänglar och magnolia stämplar. Jättefina är dom, men det är kul att prova att göra kort som inte är fullt sååå sockersöta som det gärna blir med de stämpelmotiverna. Jag brukar måla dem med Promarkers..men har även testat Tombow-pennorna. Känner mig lite ´kluven då jag verkligen tycker om båda och jag har ju som sagt samlat på mig MÅNGA promarkers redan..ja vi får se...
Börsen säger definitivt att jag MÅSTE behålla de pennor jag redan har och BLUNDA för de nya trender som kommer hela tiden´..nu med vattenlösliga pennor ( som dessutom är syrafria)...hmmm..

Gammelmormor insjuknade i hjärtsvikt och har även haft en mindre infarkt visade det sig...Jobbigt att inse att hon blir äldre med de krämpor som ofta inträffar då. Jag var med henne på akuten tills hon efter många undersökningar blev inskriven. Hon har nu fått åka hem och mår bättre, även om hon är lite tagen av allvaret med hjärtatproblematiken. Dock hindrade det inte henne att gå ut och traska en bit med rullatorn idag. Hon ringde mig tidigt i morse för att med panik i rösten berätta att hon stått öga mot öga med en STOR älg på cykelbanan. Mormor vände på klacken och formligen sprang hem :-).

Hopps ni har hälsan och njuter av värmen.

Kramar M

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att gammelmormor varit dålig. Skönt att hon verkar piggnat till igen.

    Härligt med värmen. Har varit och badat idag. Ja, inte jag men Patric. Var lite väl kallt i vattnet för min smak.

    Kram C

    SvaraRadera
  2. hoj hoj...finns något fin fint till dig i min blogg. Självklart står du först på listan. Sorry det är en fin award men lite jobb också men nu har du ju så många supersnabbstämplar så nu går det galant!! kram kram

    SvaraRadera