onsdag 28 januari 2009

Syskonkärlek när den är som bäst ...




Lo är scrappade efter en skiss på Mimasscrapbooking *kul*.

Bilden är verkligen inte den mest fördelaktiga men den visar ju lite hur min Lo ser ut på ett ungefär.
Jag Måste lära mig att:
1, använda dagsljuset vid fotografering,
2, lära mig fota utan blixten på ( har en Canon 350)
3, ..Eller hur gör ni andra för att ta sååå bra bilder på era alster, tips mottages tacksamt ???

Har suttit inne med barnen idag:
Båda, (ja vi alla tre) är sjuka och pojkarna har då passat på att hjälpt mamma med att pyssla lite. "Ett helt äventyr i sig kan man säga"
E ( snart 3 år) fick rätt mycket EGNA pysselsaker i julklapp av tomten. Men när vi ska pyssla tillsammans så duger helt plötsligt INTE dom alls ;-).. ..Utan då ska mammas grejer lånas, vevas, klistras med och stämplas på i och överallt kletas det ;-)
VARNING-Kan bara säga att det är tur att Pearlmakern är vattenlöslig från början. Hittar man inte åt "extraduttarna" fort nog blir de SNABBT permanenta, och pearlmakern fäster ju verkligen överallt... PÅ ALLT!!!

När jag sedan skulle sända in mitt alster via vår dator såå strulade överföringen såå in i bomben. Varför är det alltid så ??? Tekniska grejer och jag går INTE alltid såå bra ihop.
Frågar man något datasnille (finns i släkten)..får man OFTA den mycket irriterande kommentaren.."det är BARA handhavarfel" ;-)

Många pysselkramar M

6 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att fota sina alster på vinterhalvåret, särskilt inte layouter då man har fotografier på.... JAg brukar försöka göra det dagtid, vid mitt vardagsrumsfönster. Där är det rätt ljust på dagen och då behövs ingen blixt... Jag "råkade" anmäla mig till Rödåsel... ;-) Kramar

    SvaraRadera
  2. Fin blogg vännen!
    Saknar dig!! Var en snabb sväng till Vännäs idag och köpte på mig lite fint. Mkt nytt verkar vara på väg hem så det blir nog en sväng dit om två veckor..får kanske hämta upp dig på vägen! KRAAM Madde

    SvaraRadera
  3. Nejmen dra mig på en kälke. Ett till alster! Det var som tusan!! Jättefint vart det och så mycket färg också! Jag är helt förstummad! ;)

    SvaraRadera
  4. hallojsan...jag plingplongade två gånger ikväll men det va upptaget och sen ingen hemma..Jag har suttit i min källare och gjort ett kort till mannes födeledag men ja måste ju lära mig å läsa instruktioner bättre. Bara knappar inga blommor och vips, ojdå ja ha visst kletat dit en blomma. Typiskt.
    Nya försök att höras i morron tycker jag! Kram på dig storscrapparen!!! :)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack söta du för din gulliga hälsning! Det värme i massor! =) Vad roligt att jag får se en ny blogg, så fint du har det! Fina alster! =)

    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  6. Här ploppar det upp superfina grejer i en rasande fart. Man blir ju rent av lite sugen på att pyssla. Måste bara bli lite kry först. Men jag har lyckats fräscha upp bloggen, nu ska jag bara börja blogga oxå;)

    Kramar

    SvaraRadera