torsdag 22 januari 2009

Gör som JAG ät kattmat istället......:-)

E kommer in efter att ha sovit lääänge ute i vagnen. Tror det kan vara febern i kroppen som tar musten ur honom. Han börjar på direkten fråga efter mellis. Men eftersom klockan redan hunnit bli 16:20 nekar jag honom det, med förevändning att middagen är på G alldeles strax. E ropar då på sin lillebror och "bästaste kompis O" som genast kommer springandes när hans stora idol kallar :-)

E instruerar O genom att tydligt visa hur man ska göra...
-O om mamma INTE vill ge dig någon mellis, såå gör du som jag, ÄT kattmat istället. Det smakar nästan som kex. E stoppar in några bitar torrt kattfoder i sin egen mun och mumsar, sedan pular han för säkerhets skull in rätt mycket kattmat i sin lillebror också.

-Inte är det väl såå tokigt O, tycker du det.??? Nästan som KEX ??!!



E kom till mig och sa:
-Mamma IDAG får du säga "i rödast rappet"..Hmmm vad menar du säger jag frågande till E.
Det är ju inte ett utryck vi brukar använda oss av alls här hemma.
-Ja, men du har ju dina röda mjukbyxor på dig idag !!!

Åhh.... så självklart tänker man då.....eller...JA men då är ju det uttrycket verkligen befogat att använda hela dagen.....;-) ???!!! Vad kan man säga..dessa små underbaringar :-) ??!!
Alltid något som görs eller sägs som man förundras, gläds och irriteras över.

Kramar M

3 kommentarer:

  1. puh...det tar ju jättelång tid att ladda upp bilder och skicka och klicka och grejsa. Vips var klockan jättemycket och inte är min lilla bok klar heller. En dag kvar och sen ska jag binda ihop den hoppas jag. Men jag har skickat in några små uppslag på tre olika ställen iallafall. Inget stordådigt men väl ett bidrag. Har man tur är det bara lottning..hm...i wish. Kram kram så höres vi!

    SvaraRadera
  2. Mmmm Smaskens med kattmat! iaf. om man frågar katterna, men jag tror jag spar till middan istället. ;) Ja barn är för roliga! *skrattar*

    SvaraRadera
  3. ahha....ja läste om pyssel i februari....det verkar ju mycket frestande och lockande måste jag säga...mmmm....*drömmer*...tänk tänk tänk om det va så vi fick åka på det!!!???? :)

    SvaraRadera